Newsletter môžeme označiť za nejakú pravidelnú publikáciu, ladenú v jednej téme a duchu. Posiela sa (väčšinou e-mailom) pre vopred vytýčenú skupinu ľudí, ako napr. automobiloví nadšenci, milovníci psov, fanúšikovia futbalového klubu Arsenal alebo priaznivci konkrétneho produktu či firmy.

S textom to nepreháňajte

Prvá rada súvisiaca s tvorbou kvalitného newsletteru znie: s textom to nepreháňajte. Nech už ste firma predávajúca záhradnícke potreby alebo požičovňa luxusných automobilov, ľudia, ktorí sa prihlásili na odber vašich noviniek sú istotne dosť zaneprázdnení (veď kto by v dnešnej informačne preplnenej dobe nebol). Takže nemajú čas na prehľadávanie zdĺhavých a nudných textov. Mnohé štúdie potvrdili, že ak čitateľ dopredu predpokladá, že si prijatú správu prečíta v priebehu pár minút, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že si ďalšie podobné správy otvorí a prečíta aj nabudúce. Je to ako s webovou stránkou – ak je preplnená textom, pôsobí nudne a návštevníka odradzuje. Takže pamätajte – čím kratšie, tým lepšie. Veľakrát je vhodné text (ak sa dá) rozčleniť na 2-3 časti. Čiže ak váš newsletter obsahuje zhruba 420 slov, pričom 250 slov tvorí jadro správy, môžete toto jadro doplniť dvomi odsekmi po 80 slov.

Myslite hlavne na kvalitu, nie kvantitu!

Nedbajte iba na formu, dôležitý je najmä obsah. Snažte sa čo najpresnejšie odhadnúť, čo konkrétne by vašich odberateľov zaujímalo najviac. Sledujte ich postrehy v komentároch, otázky na sociálnych sieťach či štatistiky návštevnosti, ktoré vám prezradia, čo vašich priaznivcov baví a čo zas nie. Kým niektoré témy ich môžu ponechať úplne chladnými, iné v nich vzbudia záujem a diskusiu. Siahnuť môžete aj po najnovších správach. Ak ste internetový obchod a staráte sa o newsletter pre milovníčky šiat, určite ocenia horúce novinky zo sveta módy (napr. info o novej kolekcii, prijatie nového návrhára atď..). Myslite hlavne na kvalitu, nie kvantitu!

Nezabúdajte, že e-mail marketing je hlavne o budovaní vzťahov. Svojim priaznivcom sa musíte ukázať v tom najlepšom svetle ako odborník na danú oblasť – posielať preto nevyžiadané pošty a tlačiť predaj, predaj a ešte raz predaj nie je najvhodnejšia forma pre newsletter. Pri newslettroch (a celkovo e-mailových správach) hrá dôležitú úlohu tzv. PREDMET SPRÁVY. Ak sa v ňom uvádza niečo ako “mesačný bulletin”, veľa ľudí zrejme neosloví. Ak v ňom ale bude svietiť niečo ako “3 TOP módne trendy tejto jesene”, pravdepodobnosť, že si ho príjemca pošty otvorí, je omnoho vyššia.

Spätná väzba je dôležitá

Na záver prichádza spätná väzba. Aj keď ste pri návrhu a  tvorbe vášho newsletteru strávili množstvo hodín a primiešali do neho všetko, čo bolo treba (aspoň podľa vás), stále to nemusí byť ono. Preto tú máme spätnú väzbu, takže ešte predtým, než vašu e-mailovú publikáciu vyšlete do sveta, skúste newsletter poslať známym s prosbou, aby vám naň povedali svoj názor. Možno len budete musieť doťukať titulok, pozmeniť farby alebo nahradiť niektoré výrazy. Spätná väzba vám prinesie množstvo užitočných informácií.