Dnes si na našom blogu povieme niečo o získavaní spätných odkazov. Konkrétnejšie budeme hovoriť o odkazoch prirodzených, pretože mnohokrát sa totiž stretnete aj s platenými odkazmi, napr. cez „Public Relations“ správy. O týchto ale dnes reč nebude, pretože sa sústredíme na „lovenie“ naturálnych odkazov, čomu sa hovorí aj linkbaiting (vo voľnom preklade vábenie odkazov).

Takže ako na to?

Krok č. 1 – vytvorte virálny obsah, ktorý bude lákavý na zdieľanie či citovanie.

Hlavným cieľom je získať pozornosť publika. K chytľavému obsahu patria rôzne infografiky, zaujímavé prieskumy, vtipné a šokujúce obrázky, kontroverzné články, rôzne ankety či rozhovory. Dôležité je byť iný a ukázať svetu niečo originálne a jedinečné!

Krok č. 2 – návnadu (čiže virálny obsah) prehoďte pred potenciálnych “zdieľačov” 

Cieľom tohto kroku je posunúť obsah k takému publiku, pri ktorom je vysoko pravdepodobné, že ho bude šíriť a odkazovať naň. K tomuto účelu vám môžu poslúžiť sociálne reklamy s detailným cielením či tagovanie ľudí v príspevkoch. O čo ide? Ak o niekom píšete a tagnete ho, tento obsah si všimne a môže ho publikovať na svojich sociálnych kanáloch (čo je veľmi pravdepodobné, keďže článok je práve o ňom).

Krok č. 3 – použite nástroje na zistenie, ktorý obsah zaberá a oplatí sa mu venovať pozornosť.

Po aplikovaní prvých dvoch krokov nasleduje meranie ich účinnosti. Cieľom tejto analýzy je zistiť, ktorý obsah dosiahol najviac videní a šírení (prekliky zo sociálnych médií, iných stránok.).